آپلود فایل
صندلی تالار
کاشت مو
دانلود آهنگ
عطر ادکلن لیلیوم
مانتو اکسون
وبلاگ
نوشته شده توسط : کسری

ناخن های زیبا و سالم با انجام 3 راهکار ساده

  • ناخن های زیبا و سالم با انجام 3 راهکار ساده

    جنس ناخن های دست و پا از کراتین است که خود یک ماده ی پروتئینی است. به طور متوسط سرعت رشد ناخنهای دست حدود ۱.۲ سانتیمتر در ماه است. اگر فردی برای مدتی بیمار شود ممکن است تغییراتی در ناخنها و رشد آنها رخ دهد و شاید شایعترین این اختلالات مشاهده ی رگه های سفید رنگ (سفیدک) بر روی ناخن باشد که حاصل کمبود پروتئین بدن است.

    گاهی اوقات ناخن ها رنگ پریده، شکننده و یا ریش ریش میشوند. علت اصلی این اتفاقات به عادات فرد باز میگردد و در اغلب موارد خود فرد باعث آسیب دیدن بافت ناخن میشود. مهمترین عواملی که میتوانند باعث آسیب رساندن به ناخنها شوند عبارتند از:

    • گاز گرفتن و خوردن ناخن ها
    • شستن ظروف و لباسها با مواد شوینده ی قوی و آسیب رساندن به پوشش ناخن
    • استفاده از ناخن برای باز کردن، پیچاندن و یا تمیز کردن سطوح سفت

    سفیدک روی ناخن

    از همین رو رعایت نکات زیر میتواند در جلوگیری از آسیب دیدن و شکسته شدن ناخنها مفید باشد:

    • برای کوتاه کردن ناخن ها بجای ناخن گیر از سوهان استفاده کنید.
    • سطوح ناخن را مرطوب نگاه دارید و برای اینکار از لوسیون های مرطوب کننده حاوی ویتامین E استفاده کنید.
    • زیاد از استون و پاک کننده ها برای پاک کردن ناخن استفاده نکنید. مواد شیمیایی و الکل میتوانند باعث شکننده شدن ناخن ها شوند.
    • در هنگام ظرف شستن و یا فعالیتهایی که دست در تماس با مواد شیمیایی است از دستکش مناسب استفاده کنید.
    • ناخن ها را به صورت خطی و نه نیم دایره کوتاه کنید. گرفتن ناخنها به صورت گرد باعث فرو رفتن گوشه های ناخن در گوشت اطراف ناخن شده و میتواند باعث بروز عفونت شود.

    برای اینکه ناخنهای زیبایی داشته باشید روشهای متفاوتی وجود دارد. در اینجا شما را با روشهای ساده و مؤثر آشنا خواهیم کرد.

    ناخنهای زیبا و سالم

    1 روغن زیتون گرم: ناخنهای دست و پا را ۲ تا ۳ بار در هفته و هربار برای مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه در روغن زیتون گرم (یا ولرم) قرار دهید. اینکار باعث شفاف و براق شدن ناخن میشود و آنها را نسبت به شکستگی و ترک خوردن مقاومتر میکند.

    2 آب گرم به همراه لیمو: قراردادن ناخنها در یک فنجان آب گرمی که به اندازه ی یک قاشق چای خوری به آن آبلیموی تازه اضافه شده است باعث میشود تا ناخنها براق شوند و همچنین لکه های روی ناخن را نیز از بین خواهد برد. در کنار این کار میتوانید با استفاده از یک تکه پارچه ی کتان که آغشته به آبلیموی تازه و آب گرم است ناخنها را به نرمی بشویید. ۳ بار در هفته و هر بار ۱۰ دقیقه کافی به نظر میرسد.

    3 روغن خردل گرم: برای تقویت ناخنها و همچنین زیباتر کردن آنها میتوانید از روغن خردل گرم نیز استفاده کنید. ۲ تا ۳ بار در هفته و هربار برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه ناخنها را درون ظرفی که روغن خردل گرم شده در آن ریخته اید قرار دهید و به آرامی ماساژ دهید. اینکار باعث افزایش خونرسانی و جریان خون در ناحیه میشود و در نتیجه ی آن بافت ناخن تقویت خواهد شد.

    انجام هریک از موارد فوق میتواند در حفظ زیبایی و سلامت ناخنهای شما مفید و مؤثر باشد. نیازی نیست که تمام روشهای گفته شده را انجام دهید. میتوانید از بین این سه گزینه، یکی را انتخاب کرده و به صورت منظم انجام دهید و یا به انتخاب خود از دو یا هر سه روش استفاده کنید. همچنین فراموش نکنید که پوست اطراف ناخن (کوتیکول) را نیز تمیز کنید تا از رخداد عفونتهای باکتریایی و قارچی جلوگیری کنید.



:: برچسب‌ها: خواندنی , مطالب جالب , سایت تفریحی , جک , عکس جالب , اخبار روز , تازه های تکنولوژی , وبلاگ ایرانی , اس ام اس ,
:: بازديد از اين مطلب : 478
|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0
تاريخ انتشار : پنج شنبه 25 تير 1394 | نظرات ()